Prowadzenie medialnego biznesu

Prowadzenie mediów jak wielkiego globalnego biznesu nie jest powszechne w krajach centralnie sterowanych. Wszędzie tam, gdzie panuje dyktatury a rządy działają w sposób totalitarny czy autorytarny telewizja i prasa ma całkiem inne zadania do wykonania – nie jest istotne przyniesienie jakiegokolwiek innego zysku niż propagandowy. Patrząc na wielkie zmiany i wydarzenia w historii krajów komunistycznych i przyglądając się im przez pryzmat archiwalnych materiałów telewizyjnych widać wyraźnie, jak odrealnione były media w tych systemach. W Korei Północnej wciąż komuna ma się doskonale i tam telewizja wciąż jest przestarzała i archaiczna a jednak nadal bardzo skuteczna. Programy nie są realizowane z rozmachem i ciągle powtarzają ten sam znany ze wszystkich innych komunistycznych krajów ton polityczny. W ten sposób masowo wpływa się na opinię publiczną, która staje się całkowicie zmanipulowana. Media w takim kraju całkowicie należą do państwa i są finansowe ze środków budżetowych. Ich działanie nigdy nie będzie więc zbliżone do standardów znanych w liberalnych i nastawionych na rozrywkę mediach. Jeśli taki kraj wychodzi spod dyktatury i zaczyna żyć samodzielnie w nowych wolnych warunkach, do nadgonienia pozostaje nagle cała technologiczna przepaść dzieląca cenzurowane media od liberalnych.